הפכו את 'חדשות טובות' לאתר הבית




היערכות מיוחדת לקראת חג הפסח עבור זקנים בודדים

31 במרץ, 2012 נכתב ע"י     תגובה 1     מתוך קטגוריה: חדשות טובות, קשישים, תרומה לקהילה

Social Buttons by Linksku

צילום: http://heatherbuckley.co.uk דרך flickr

הפסח עבור זקנים בודדים: מימון שהייה בנופשונים ומבצע "כולנו מסובין"

במהלך החגים, בעקבות יציאתם של רבים מהמטפלים לחופשת החג, דואג משרד הרווחה שזקנים בודדים לא ישארו נטולי טיפול וארוחות חמות, ועל כן מאשר ומממן לזקנים בודדים ומעוטי יכולת שהייה בנופשונים או בבתי אבות למשך 2 ימי החג הראשון, ו-3 ימים עבור החג השני. בנוסף, כמו בשנים קודמות, היחידה להתנדבות והשירות לזקן במשרד הרווחה מרכזים את תכנון ותפעול מבצע "כולנו מסובין", הנועד לאפשר לזקנים בודדים ומעוטי יכולת לחגוג את סעודת ליל הסדר ולקרוא את ההגדה בחברת אנשים נוספים.

במסגרת המבצע, אותרו גופים וארגונים מארחים מחד, וזקנים המעוניינים באירוח מאידך. העול הכלכלי המלווה את ההכנות לליל הסדר, בשילוב העובדה כי לזקנים רבים אין משפחה היכולה לדאוג לצרכיהם, הובילו לצורך במציאת אלטרנטיבות וולנטריות עבור זקנים בודדים ומעוטי יכולת המעוניינים להשתתף ולחגוג את ליל הסדר. משרד הרווחה הנפיק חוברת מידע בה רוכזה רשימת המסגרות המארחות ותנאי האירוח, והיא הופצה לכל בעלי העניין הקשורים במתן שירותים לזקנים.

משפחות המעוניינות לארח קשישים מוזמנות לפנות ללשכת הרווחה המקומית בעיר מגוריהם אשר תבצע את החיבור בין הקשיש למשפחה.

בין הגופים המארחים ניתן למצוא משפחות, בתי-אבות, מרכזי דיור-מוגן, קיבוצים, בתי חב"ד ועוד, אשר הפגינו רוח התנדבות ונכונות לתרום למען הזולת.

בנוסף לכך, משרד הרווחה והשירותים החברתיים הקצה תקציבי אירוח לבתי אבות ונופשונים העובדים בהסכם עם משרד הרווחה, אשר יאפשרו טיפול אישי וארוחות גם במהלך חג הפסח לזקנים הזקוקים לכך.

השר כחלון: "הדאגה לקשישים היא המטרה המרכזית של משרד הרווחה אנו מחוייבים כחברה וכמדינה לעשות הכל כדי לאפשר לאנשים להזדקן בכבוד, הדאגה בחג שהקשיש לא יהיה לבד היא חשובה ומבורכת"



תגובה 1

+ שלח תגובה
  • רב החברה לא מודעת לכמות הקשישים הבודדים שחיים בינינו. חיי היום יום לא פשוטים להם. רוב השירותים לא מותאמים לקשישים אשר לא מחוברים לאינטרנט. מי שיש לו אפשרות ועובר להתגורר בדיור מוגן, יכול לסמוך שמישהו דואג לו. אך מי שחי לבד, חייב עזרה כל יום ולא רק בערב חג

יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

Fun

היום לפני…

20 באפריל

1303 - הקמת אוניברסיטה ברומא

1862 - לואי פסטר וקלוד ברנרד משלימים את ניסוי הפיסטור הראשון

1920 - נפתחה אולימפיאדת אנטוורפן

1953 - פרס ישראל מוענק לראשונה, ביום העצמאות החמישי

נולדו

570 - מוחמד מייסד האסלאם ואחרון והחשוב מבין הנביאים לפי האסלאם האורתודוקסי (הסוני והשיעי) (נפטר ב-632)

_______________________
מתוך ויקיפדיה: לוח אירועים שנתי

הציטוט היומי:

"ישנם שלושה דברים אמיתיים: אלוהים, הטיפשות והצחוק. אך בעוד שאין אנו יכולים להבין את שני הראשונים, אנו חייבים לעשות כמיטב יכולתנו עם האחרון."

- ג'ון פיצג'רלד קנדי

___________
מתוך: ויקיציטוט



UA-21825669-1