הפכו את 'חדשות טובות' לאתר הבית




דיירים חדשים ומיוחדים בספארי שברמת גן

14 לדצמ', 2011 נכתב ע"י     אין תגובות    מתוך קטגוריה: חדשות טובות, רגע של נחת

Social Buttons by Linksku

טמרין קיסרי. צילום: טיבור יגר

שני טמרינים קיסרים הגיעו לאחרונה לספארי שברמת גו. קופים אלו לא נראים כמו שום דבר שאי פעם ראיתם. הם לא גדולים אך מעל שפתם העליונה משתרבב שפם ארוך ומרשים.

השפם המרשים הביא את החוקרים להעניק לקוף הזה את שמו "טמרין קיסרי" על שמו של קיסר גרמניה ווליהלם השני. בספארי החליטו לקרוא לשני הקופים התאומים דוד ואלכס על שמם של שני עובדי ספארי, תאומים, שאחד מהם מתפאר בשפם ארוך בדומה לשפמם של הטמרינים.

הטמרינים הקיסריים, חיים בקבוצות של 2-8 פרטים (עד 15 פרטים). בקבוצה חיים מספר פרטים שהם בוגרים מינית, במיוחד 2 זכרים. הפרטים בקבוצה מדורגים על פי מין וגיל כאשר הנקבה המבוגרת ביותר היא במעמד הגבוה ביותר. שני הזכרים מסייעים בהמלטה ועוזרים לגדל את הצאצאים, שאר הפרטים הצעירים יותר עוזרים בסחיבת הגורים. המין מפגין צורך בגרומינג, ובגני חיות ישמח לליטופים ואפילו ישכב על הגב כדי לקבל עוד ליטופים.

ההיריון של הטמרינים נמשך כשלושה וחצי חודשים. במהלך ההיריון מעלה הנקבה 20% ממשקל גופה והזכר מוסיף למשקלו כ-10%. יש שיאמרו כי מדובר בהזדהות קיצונית של הזכר למצב ההורמונאלי של הנקבה, אולם יש להניח שהסיבה האמיתית לכך קשורה בעובדה שעל הזכר מוטלת משימת סחיבת הגור לאחר ההמלטה והוא נדרש לכוח רב יותר. הנקבה מניקה את הגורים ובסיום מלאכת ההנקה מוציאה את לשונה הארוכה ומשרבבת אותה החוצה ומסמנת לזכר כי הגיעה העת לקחת ממנה את ילדיה.

הטמירינים חיים ביערות טרופיים בדרום מזרח פרו, צפון מערב בוליביה, וצפון מערב ברזיל. אוכלים בעיקר פירות, בעלי חיים קטנים, שרף עצים (גומי). כמו כן הם ניזונים מפירות, פרחים וצוף של מינים שונים של עצים. משקלם הנמוך מאפשר להם להגיע גם לקצות ענפים דקים שקופים אחרים לא יכולים להגיע אליהם. את החלבון הם משיגים מאכילת חסרי חוליות כמו: חגבים, חיפושיות, פרפרים, עכבישים ונמלים.הם אוכלים שרף ומוהל עצים מפציעות על עץ שיוצרים בעלי חיים אחרים. זהו מקור לפחמימות ולמינרלים אחרים וגם אוכלים בעלי חוליות קטנים כמו לטאות, אילניות וביצי ציפורים. בגני חיות משלימים את התזונה שלהם עם ג’לי מיוחד שמגיע כאבקה ומהווה תחליף לשרף העצים.

בשנת 2006 דווח על 242 פרטים. הטמרין הקיסרי הוא חלק מתוכנית הרבייה האירופאית- EEP, המנהל אוכלוסיה של כ- 120 פרטים המצויים בכ- 30 גני חיות אירופאים

דוד ואלכס שהגיעו מצ’כיה, מגן חיות בשם אולומוק, מסתגלים כעת לחצר החדשה הפתוחה שלהם. מקובל בגני חיות להחזיק שני זכרים ויתכן כי בעתיד תגיע לספארי גם נקבת טמרין קיסרי כדי שיוכלו להתרבות.

צפו בדוד ואלכס מתאקלמים בספארי



יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

Fun

המקום השקט.
שלושה חדרים, דקה מנוחה והרבה רווח
לחצו על התמונה כדי להגיע לאתר
תמונה: מתוך עמוד הפייסבוק של האתר

היום לפני…

10 בינואר

1863 - הקטע הראשון של הרכבת התחתית של לונדון נפתח

1920 - חבר הלאומים מתכנס לראשונה, בלונדון

1946 - העצרת הכללית הראשונה של ארגון האומות המאוחדות (האו"ם)

נולדו

1954 - שמואל וילוז'ני, שחקן ישראלי

1974 - גור שלף, כדורסלן ישראלי

_______________________
מתוך ויקיפדיה: לוח אירועים שנתי

הציטוט היומי:

"אם ברצונך שיאהבוך, היה ראוי לאהבה."

- אובידיוס

___________
מתוך: ויקיציטוט



UA-21825669-1