הפכו את 'חדשות טובות' לאתר הבית

הסכם שת"פ בין ישראל וגרמניה

19 ליוני, 2011 נכתב ע"י editor    אין תגובות    מתוך קטגוריה: טכנולוגיה, מחקר

Social Buttons by Linkskuשר התמ"ת שלום שמחון ושרת המדע וההשכלה הגרמנית פרופ’ אנט שאבאן חתמו היום על הסכם שת"פ בנושאי מחקר ופיתוח תעשייתי ובתחום החינוך וההכשרה המקצועית בין שתי המדינות.

ההסכם עליו עמלו הצדדים במשך מעל לשנתיים מביא לשדרוג מסגרות השת"פ בין המדינות בתחומי המו"פ התעשייתי וההכשרה המקצועית. בנוסף, הוחלט על הקמת ציוותי היגוי משתי המדינות אשר יבחנו את הדרכים לשפר ולהרחיב עוד יותר את היקף שיתופי הפעולה הקיימים.

עד עתה הפעילו הצדדים שלוש תת תוכניות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תעשייתי בתחומים: ביוטכנולוגיה, בטחון אזרחי וטכנולוגיות מים. מסגרת זו הניבה 20 פרויקטים לשנה של חברות גרמניות וישראליות (כאשר הראשונות מקבלות תמיכה מהמשרד הגרמני והישראליות מלשכת המדען הראשי בתמ"ת). כעת החליטו השרים לבחון את האפשרות להרחיב את תחומי שיתוף הפעולה בנושאי הרכב החשמלי, אבטחת מידע, ציוד רפואי וחומרי נאנו לטכנולוגית המים.

הפעילות הבילטראלית הביאה עד כה להשתלמות של אלפי משתתפים בהם צוותי הוראה ממערכות ההכשרה והחינוך המקצועי, האקדמיה, תעשייה ושירותים, האיגודים מקצועיים, בגרמניה ובישראל, באמצעות משלחות הדדיות, סדנאות וסיורים מקצועיים, חילופי מומחים, פרויקטים משותפים, סמינרים וכנסים משותפים, וכן הכשרת צוותי הוראה ומומחים במכללות ובתעשייה.

הסכם זה שנחתם ממסד את הפעילות בין שתי הממשלות ומוביל לתחומי פעילות בליטראליים נוספים בתחומי ההכשרה והחינוך המקצועי, בהם חילופי נוער מבתי הספר המקצועיים, יעמיק וירחיב את הפעילות המשותפת.

השר שלום שמחון ברך על חתימת ההסכם ואמר כי גרמניה היא הגורם הכלכלי המוביל באיחוד האירופאי ושתעשיותיה מחוללות פעילות כלכלית גם במדינות אחרות. לדבריו, ההסכם יחזק את הקשרים הטובים הקיימים בין שתי המדינות והסקטור העסקי שלהן, יקל על יצירת בסיס לשותפויות בין החברות ולנגישות לשווקים נוספים וירחיב את הפעילויות המשותפות בהעברת מיומנויות, ידע מקצועי ותהליכי למידה אשר יובילו לקידום מערכות ההכשרה והחינוך המקצועי ובכך יתרמו לשיפור הכלכלה והחברה לתועלת שתי המדינות.

הידיעה המלאה, באתר משרד התמ"ת.



יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

Fun

המציאות גדולה יותר ממה שרואים בעיניים

היום לפני…

5 ביולי

1687 - יוצא לאור ספרו של אייזק ניוטון "היסודות המתמטיים של פילוסופית הטבע".

1946 - הביקיני יוצא לעולם.

1952 - ויליאם שוקלי ממציא את הטרנזיסטור.

1961 - ישראל משגרת את שביט 2, רקטה דו שלבית למחקר מטאורולוגי, שהגיעה לגובה 80 ק"מ.

הציטוט היומי:

"היום האבוד ביותר הוא זה שבו אין אנו צוחקים."

- ניקולה שאמפור.

פסיכו-אסטרולוגיה:

מזל טוב לכל הסרטנים!

מזל סרטן הוא הארכיטיפ הנפשי שקשור לשייכות, חום, הזנה ואמהות.

נשמות שנולדו במזל באו לחוות את הרצון או משאלת לב להתחבר לאחר דרך נתינה. הרצון מתגלה ראשית במשפחת המוצא ומושלך על כל חבר קרוב, שהופך ביחסי הזדקקות וקרבה לאח. הסרטן נקשר בנפשו לכל אדם שלוקח חלק בתהליך ההתבגרות שלו, שמבין אותו ללא מילים ומקבל אותו על רגישותו הגבוהה. רגישות זאת מביאה אותו, לעתים קרובות, להשתבללות שתפקידה עיבוד רגשי ועיכול של אירוע כזה או אחר. כאשר הסרטן מתבגר הוא מבין שהרגישות שלו היא העוצמה שלו ומתוך תובנה זאת הוא מלמד את סביבתו על יחסי שייכות ואכפתיות. זמן ההשתבללות והעלבות מתקצר, ופגיעותו מותמרת לדיאלוג פתוח עם חבריו הקרובים, עם משפחתו.

הרצון הפנימי והשורשי ביותר שנמצא במזל סרטן הוא להיות הורה בעצמו ולהמשיך את שרשרת השייכות המשפחתית, החום והנתינה, ועל ידי כך בעצם לחוות ילדות שנייה בעצמו, מתוקנת ושלמה.

נדב נדלר. פסיכו-אסטרולוגיה

UA-21825669-1