הפכו את 'חדשות טובות' לאתר הבית




ב-Econ4 מציעים כלכלה חדשה למען האדם וכדור הארץ

4 לינו', 2012 נכתב ע"י     אין תגובות    מתוך קטגוריה: חדשות טובות, כלכלה

Social Buttons by Linksku

לוגו. מתוך אתר Econ4

Econ4 הוא ארגון אשר מאמין שאפשר ליישם כלכלה חדשה טובה יותר למען האדם ולמען כדור הארץ.

לדבריהם, המשבר הכלכלי בו העולם ניצב כיום הוא יותר ממשבר כלכלי במשק – הוא משבר של הכלכלה. שיטת השוק החופשי אשר הפכה לדומיננטית בעשורים האחרונים מלווה בקריסות כלכליות, חוסר איזון גלובאלי, אבטלה המונית ופגיעה סביבתית. כעת הם מסבירים, במאה ה-21 יש צורך בכלכלה חדשה. כלכלה שדואגת לרווחת בני האדם בטווח הרחוק (להבדיל מכלכלה שקוצרת רווחים מיידים ולטווח הקצר), כלכלה שמבינה את הצורך בלשמור על כדור הארץ למען הילדים שלנו והדורות הבאים.

כדי להתנתק מהכלכלה המסורתית וליישם כלכלה שמתאימה לזמנים שלנ, יש צורך לעמוד ב-4 תנאים הכרחיים:

הזדמנות שווה: כל ילד חייב הזדמנות שווה להתקדמות כלכלית. הזדמנויות של ילד אינן יכולות להיות תלויות במקריות של האופן בו הוא נולד כגון גזע, מין או הכנסה של ההורים. גישה למזון, טיפול רפואי וסביבה נקייה ובטוחה הם זכות בסיסית של האדם (ולא סחורות שסוחרים בהן על בסיס כוח כלכלי או פוליטי).

חוסן: כלכלה בריאה היא כלכלה גמישה שמסוגלת לעמוד בפני זעזועים בלתי צפויים. אפשר ליצור גמישות בתוך הכלכלה שלנו ובתשתית שלה, על ידי יישום העקרון של גיוון ופיזור. המטרה היא לא למקסם "יעילות" בנקודה אחת בזמן, אלא למזער את הפגיעות הכלכלית לאורך זמן.

תמחור נכון: המחירים שמנחים את את מדיניות השווקים והממשלה צריכות להיות מבוססים על חישוב מקיף של הרווח והמחיר. כאשר מחיר הזיהום או רווחים הנובעים מדאגה לילדים ולזקנים מוסתרים ולא נלקחים בחשבון התוצאה היא סיבסוד עקיף ומיסים המסיטים את מטרת הרווחה (well-being) בטווח הרחוק. במילים אחרות תימחור ושיקול כלכלי צריך לקחת בחשבון, את כל העלויות והרווחים גם במובן הכלכלי וגם במובנים של חופש, קהילה, תוחלת חיים וכו’.

דמוקרטיה אמיתית: כלכלה יעילה דורשת שקיפות, מתן דין וחשבון וממשל דמוקרטי. מוסדות במגזר הפרטי, מוסדות ללא כוונת רווח ומוסדות במגזר הציבורי כאחד יכולים לפעול למען רווחה בטווח הרחוק, רק על ידי הישמרות מפני אלה אשר רודפים אחרי האינטרס האישי קצר הראייה שלהם. את זה ניתן להשיג על ידי חלוקה דמוקרטית של "כוח". מטרה עיקרית בחינוך וחינוך כלכלי, חייבת להיות חינוך של התלמידים לחיים של אזרחות פעילה.

עמודי התווך של Econ4 הם: כלכלה (Economy) למען (for או 4) אנשים, למען כדור הארץ ולמען העתיד. המטרה היא לשנות גם את מקצוע הכלכלה וגם את התפיסה לגבי איך כלכלה אמורה לעבוד. הם מסבירים שהיסודות ל-Econ4 כבר קיימים וכעת צריך ליישם אותם. צפו בסרטון קצר המציג את הרעיון:


Econ 4 – Introduction from Softbox on Vimeo.

באתר Econ4 תמצאו הסברים, סרטונים ומידע נוסף.

ליקוט: הדס דרכלי.



יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

Fun

המקום השקט.
שלושה חדרים, דקה מנוחה והרבה רווח
לחצו על התמונה כדי להגיע לאתר
תמונה: מתוך עמוד הפייסבוק של האתר

היום לפני…

11 בינואר

1922 - השימוש הראשון בזריקת אינסולין כטיפול בסוכרת

נולדו

1842 - ויליאם ג'יימס, פילוסוף אמריקאי (נפטר ב-1910)

1907 - אברהם יהושע השל, תאולוג, משורר, פילוסוף ולוחם למען זכויות האזרח (נפטר ב-1972)

1938 - ארתור סקארגיל, פוליטיקאי בריטי, מנהיג שביתת הכורים הגדולה של 1984

1978 - אמיל האסקי, כדורגלן אנגלי

_______________________
מתוך ויקיפדיה: לוח אירועים שנתי

הציטוט היומי:

"לעתים קרובות מאוד אנו מחפשים את האושר כפי שאנו מחפשים את משקפינו כשהם מונחים על אפנו."
- אנדרה מורואה

___________
מתוך: ויקיציטוט



UA-21825669-1