הפכו את 'חדשות טובות' לאתר הבית




MIT תשיק קורסים בחינם באינטרנט

22 לדצמ', 2011 נכתב ע"י     אין תגובות    מתוך קטגוריה: אינטרנט, אקדמיה, חדשות טובות, חינוך

Social Buttons by Linksku

קרדיט צילום: danceinthesky דרך flickr

כבר באביב הבא, סטודנטים במכון לטכנולוגיה של מסצ’וסטס (MIT) יוכלו לקחת קורסים, מבלי להתייצב לשיעורים או לשלם שכר לימוד גבוה. האוניברסיטה הודיעה השבוע על השקתו של פרויקט "MITx", שורה של קורסים מתוקשבים בהם יוכל כל אדם ללמוד בחינם. אלה שיעברו את הקורס יוכלו, תמורת תשלום נמוך, לקבל ציון ותעודת מעבר של "MITx", שאמנם לא תהיה שוות ערך לתואר אוניברסיטאי אך תהווה אסמכתא לשליטתו של הזכאי בתחום מסויים, מבלי שהיה צריך ללמוד תואר שלם, ותסייע בקורות החיים שלו.

הקורסים יכללו סרטוני וידאו אינטראקטיביים, פורומים פתוחים לצורך דיונים, והדמיות מציאותיות שיהוו תחליף לניסויי מעבדה, וכל זה תחת פיקוחם של המרצים באוניברסיטה. MIT מפתחת לצורך זה תוכנה, אשר תהיה בעתיד פתוחה לשימוש הקהל הרחב כך שגם מוסדות לימוד אחרים יוכלו להיעזר בה לתוכניות דומות.

"התזמון הוא נכון, רבות מהטכנולוגיות האלה מגיעות עכשיו למצב שמיש", אומר אננט אגרוול, ראש המעבדה למדעי המחשב ותבונה מלאכותית ב-MIT, "כבר יש אצלנו מרצה שמשתמש ברשת חברתית בשיעורים שלו. תדמיינו את האפשרויות הגלומות בהרחבה של השיטה הזאת, בדומה לפייסבוק, נגיע לעשרות ומאות מיליונים מסביב לעולם".

שוק הלימודים באינטרנט נשלט בעבר על ידי חברות מסחריות שגבו סכומים גבוהים עבור תוכן בעל איכות מפוקפקת. הדבר החל להשתנות בעשור האחרון, כאשר הלימודים באינטרנט גלשו למיינסטרים. מכללות ואוניברסיטאות רבות בעולם מציעות קורסים ואף תארים מתוקשבים, לרוב בתואר השני או השלישי. המבחר טוב בהרבה ממה שהיה זמין בעבר. "בעבר היה ניתן רק להעלות קורס רגיל לרשת, ולקוות לטוב", אומר אנדרו נג מהמחלקה למחשבים באוניבסיטת סטנדפורד. כיום, לעומת זאת, בקורסים המתוקשבים ניתן כלמצוא סרטונים אינטראקטיביים וקצרים, אשר לפי מחקרים פסיכולוגיים, יעילים יותר מהרצאות מוקלטות. כתוצאה מכך, הקורסים המתוקשבים מזנקים בפופולריות; יותר מ-6 מיליון סטודנטים בחרו בקורס כזה בסמסטר של אביב 2012, וכמעט שליש מכלל הסטודנטים בארה"ב השתתפו בקורס כזה בשלב מסוים.

כרגע, MIT הוא בין המוסדות היחידים שמעניקים ציון ותעודת מעבר בקורסים בודדים, אך בעתיד יתכן שהרעיון יתפשט לממדים גדולים יותר. "זה חלק חשוב בחינוך הגבוה, שראוי ליותר תשומת לב", אומר רוברט מנדנהול, נשיאה של Western Governors University, מכללה וירטואלית ללא מטרות רווח, "בסופו של דבר, מה שחשוב למעסיקים זה כישורים. כרגע, תואר הוא סמל שמייצג כישורים – אבל גם ליחידות קטנות ונקודתיות יותר של השכלה יש ערך רב בשוק העבודה"

הידיעה המלאה באתר boston.com

ליקוט ותרגום: גילי גר



יש לך משהו להגיד? קדימה, להשאיר תגובה!

Fun

בומרנג החביבות

צפו במצלמה עוקבת אחרי מעשה של נחמדות, שעובר מאדם אחד לאחר ומצליח לחזור בחזרה לאדם שהכניס אותו לפעולה.
מאת lifevestinside.com

היום לפני…

2 בפברואר

1536 - מחפשי זהב ספרדים מייסדים את בואנוס איירס

1653 - ייסוד העיר ניו אמסטרדם

2011 - התגלתה מערכת השמש קפלר-11

נולדו

1972 - דנה אינטרנשיונל, זמרת ישראלית

1977 - שאקירה, זמרת קולומביאנית

_______________________
מתוך ויקיפדיה: לוח אירועים שנתי

הציטוט היומי:

"אם אתה זקוק למשהו קרא לי, ואומר לך כיצד תוכל להסתדר בלעדיו."

- קולוש

___________
מתוך: ויקיציטוט



UA-21825669-1